Latviešu kvalitāti pārdod ārzemniekiem
“Escape Room” ir vienīgais uzņēmums, kas piedāvā “performance” spēli jeb istabu ar dzīviem aktieriem, un arī “arcade” spēli jeb divu komandu sacensību. Būt par tieši šī zīmola franšīzes uzņēmumu izvēlējušies četri franšīzes ņēmēji Rīgā, un tiek meklēti sadarbības partneri arī ārzemēs.
“Divas franšīzes Rīgā ir atpelnījušas ieguldīto naudu, viena tikko uzsākusi darbu, savukārt ar vienu ir lauzts līgums,” saka uzņēmuma vadītājs Vadims Maškancevs. “Šobrīd galvaspilsētā parasto kvestu veidošanai mēs franšīzes vairs nepārdodam. Pārdodam citām idejām - attīstošajām bērnu istabām ar kvesta elementiem un “action” spēlēm, kas ir kvesti apvienojumā ar uzdevumiem, kuru veikšanai jālieto fizisks spēks. Šobrīd meklējam investorus vai franšīzes ņēmējus šiem projektiem. Tā ir gatava koncepcija, kur viss uz papīra jau ir izveidots. Nepieciešama tikai finansiāla investīcija - aptuveni 250 000 – 300 000 eiro. Paredzam, ka šis virziens nākotnē varētu strauji attīstīties, un tas varētu būt pat interesants tūristiem.”
Grib izplesties ārpus Rīgas
Parastajām kvestu istabām piesātinājums tirgū ir liels, konkurence - sīva. Īpaši tas attiecas uz galvaspilsētu. Taču sliktāk par šo faktu ir tas, ka daudz ir nekvalitatīvu istabu, kas bojā kopējo priekšstatu par kvestu spēlēm. Daudz istabu top lielā ātrumā, uzdevumi ir primitīvi un klientam vairs negribas atgriezties – stāsta “Escape Room” darbinieki.
Tirgus potenciāls ir gan Latvijā ārpus Rīgas, gan ārpus valsts robežām. Tāpēc tur vēl tiek meklēti franšīzes partneri. ““Escape Room” piedāvā iegādāties pilnu pakalpojumu klāstu - palīdzību scenārija izstrādāšanā, IT risinājumus, rezervēšanas sistēmu, darbinieku apmācību, rokasgrāmatas, un to speciālistu kontaktus, kuri var palīdzēt fiziski uzbūvēt kvestu. Tie ir celtnieki, dizaineri, mikroelektronikas darbinieki, kuri tirgū ir ļoti maz. Esam atvērti un gatavi palīdzēt jebkurā jautājumā,” saka V. Maškancevs.
Franšīzes ņēmēja galvenais uzdevums - pildīt visus līguma punktus. Svarīgākie – kvalitatīvi apkalpot klientus, izveidot interesantus kvestus, pildīt franšīzes devēja ētikas kodeksā noteiktos nosacījumus un maksāt nodokļus. Par pēdējā punktu nepildīšanu līgums uzreiz tiekot izbeigts.
Franšīzes maksa ir atkarīga no pilsētas, kurā tā atrodas. Rīgā cena par vienu kvestu ir 4000 eiro + 15% no mēneša apgrozījuma vai 5000 eiro + 10% no mēneša apgrozījuma. Ārpus Rīgas – 3000 eiro + 15% no mēneša apgrozījuma vai 4000 eiro + 10% no mēneša apgrozījuma. Savukārt sākotnējie finansiālie ieguldījumi ir 15 000 līdz 20 000 eiro, ja kvestam jau ir scenārijs, kas noteikti jāsaskaņo ar franšīzes devēju. Savukārt, ja scenārija nav, tad to izstrādā “Escape Room” speciālisti, taču franšīzes ņēmējam ir jārēķinās ar papildus ieguldījumu 1500 līdz 2000 eiro apmērā. Investīcijas atpelnīt iespējams laika posmā līdz 3 gadiem. “Rīgā to šobrīd būs grūti izdarīt, jo konkurence ir ļoti sīva, savukārt citur veiksmes gadījumā ieguldījumu var atpelnīt pat gada laikā,” saka V. Maškancevs.
Izdevīgi pārdot ārzemēs
“Escape Room” vadītājs V. Maškancevs iespējas attīstībai redz ārpus valsts robežām. Šobrīd jau ir noslēgts līgums ar vienu partneri, par kuru sīkāku informāciju pagaidām Vadims nevēlas atklāt. Taču interese ir un sarunas notiek. “Ārvalstu partneriem mēs piedāvājam vēl citu iespēju - pārvietojumos kvestus konteineros. Tas ir izdevīgi, jo Latvijā ir zemas ražošanas izmaksas, ja tās salīdzina ar Lielbritāniju vai Itāliju. Turklāt Eiropā un ASV kvestu kvalitāte nav tik laba, kādu spējam nodrošināt mēs, un tāpēc ir vieta, kur izvērsties nākotnē.”
lasīt rakstus
’Mēness aptieka’ tīkls paplašinās un atver jaunu franšīzes aptieku Daugmalē.
´Mēness aptieka´ ir viens no vadošajiem pašmāju aptieku tīkliem ar vislielāko tirdzniecības vietu skaitu Latvijā. Uzņēmums cer, ka ar nule izstrādāto franšīzes konceptu izdosies kļūt vēl atpazīstamākiem Latvijas tirgū.
Liepājas uzņēmuma ‘Blue Shock Race’ Latvijā ražotos kartingus un kartinga haļļu konceptu divu gadu laikā iekāro pasaules lielākās metropoles. Interesentu vidū ir pat Dubaija.
„Quest Lab” ir vieni no pirmajiem “quest” (kvestu) istabu kultūras aizsācējiem Latvijā. Tagad vietējā tirgū sāk kļūt par šauru.
visvairāk lasītais
Krievijas tirgus līderim 1C ir jau vairāk nekā 10000 partneri 600 pilsētās 25 pasaules valstīs. Arī Latvijā 1C ir viens no vadošajiem uzņēmumu pārvaldības programmatūras risinājumiem.
Austrijas personāla atlases un novērtēšanas uzņēmums ‘Talentor’ pirms vairāk kā 10 gadiem sāka apgūt Eiropas tirgu. Sākontēji uzņēmums paplašinājās Skandināvijā, taču drīz vien partneru lokam pievienojās arī Latvija.
Franšīzes vārdu aizvien biežāk dzirdam dažādu uzņēmumu preses paziņojumos un slavenos uzņēmējdarbības veiksmes stāstos, taču Latvijā izpratne par franšīzes būtību vēl joprojām ir salīdzinoši neliela.
Latvijā labi zināmais uzņēmums "Nakts Mēbeles" attīsta jaunu zīmolu un plāno ieiešanu jaunos tirgos.
Programmēšanas kursu dalībnieki ne tikai apgūst programmēšanu. Viņi pilnībā maina savu profesionālo dzīvi.